infant

infant
infant creatiu

dimecres, 11 de desembre del 2013

Una bona exposició

Avui a classe de COED hem parlat sobre com fer una bona exposició i hem considerat que el més important és l'estructura del discurs.

Primer ha d'haver-hi una introducció que presenti el tema i els objectius, per tant el "Què". En aquest moment la concentració del públic és alta i per tant no s'ha d'abusar i intentar donar molta informació, hi ha d'haver-hi més o menys un 10% de la informació que es donarà en tota l'exposició. Durant la introducció s'ha de dir sobre el què es parlarà. És important començar bé el discurs, doncs "Allò que comença bé ja està mig acabat".

Per introduir hi han una sèrie de fórmules útils:

  • Definició
  • Presentació d'objectius
  • Presentació del guió
  • Preguntes
  • Lectura mental
  • Documentació
  • Afirmació provocadora
  • Anècdota
La segona part de l'exposició és el desenvolupament en el qual la concentració del públic baixa però no es manté sempre baixa, hi ha alts i baixos i l'orador ha de tenir l'habilitat per controlar aquests alts i  baixos segons el seu interès i el seu objectiu. Acostuma a ser el 80% de la informació en l'exposició.

La tercera part és la conclusió en la qual hi ha la síntesi, és a dir un recull i una reflexió sobre les idees. S'ha de tenir en compte que la concentració torna a pujar i el públic de l'exposició vol una resposta a la pregunta que venen a resoldr. Ocupa el 10 % de l'exposició. 

Després de la conclusió hi ha el tancament del discurs, que té varies fórmules que es poden utilitzar:
  • Repetir la introducció
  • Invitació a l'acció
  • Anunci d'un esdevenimet futur
  • Promesa
  • Apel·lar als sentiments
Per fer una bona exposició, però, no només és important l'estructura, també hi han altres característiques a destacar:
  • llengua neutra, precisa i accessible per el públic
  • discurs no influit per la prosa escrita o tècnica
  • oferir definicions dels termes més especialitzar o abstractes
  • tenir en compte els connectors lògics que cohesionen el text (perquè, per tant, en conseqüència, no obstant això, en canvi...)
  • Tenir en compte els marcadors textuals (en primer lloc, en segon lloc; d'una banda, de l'altra,...)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada