El Marc
de competencia dels docents en matèria de TIC de la UNESCO té la funció d'informar al col·lectiu relacionat amb l'educació sobre les TIC en la reforma
educativa. Actualment vivim en una societat que anomenem societat de la
informació i el coneixmenet, i aquesta és l'actual societat gràcies, sobretot,
a les TIC. És per això que a les escoles s'ha de ensenyar als nens a utilitzar
adequadement les TIC per trobar informació, reflexionar sobre la informació que
troben i aprendre. Cal que els alumnes amb l'aprenentatge que rebin de l'escola
puguin treballar després sols amb les TIC.
Hi ha
un document el qual explica clarament el marc de competencias dels docents en
matèria de TIC de la UNESCO, el qual adjunto seguidament.
Els mestres, per tant, han d'estar formats per poder ensenyar als seus alumnes a utilitzar les TIC correctament, i la UNESCO ha preparat un document que marca les competències necessàries per a un mestre sobre les TIC. Aquestes competències es divideixen en tres nivells:
- Nocions bàsiques de les TIC
- Profundització del coneixement
- Generació del coneixement
I aquestes tres competències s'apliquen en cinc àmbits diferents:
- Pedagogia
- Pràctica i formació professional
- Pla d'estudis
- Organització i administració
- Utilització de les TIC
A continuació us deixo el quadre el qual explica amb més detall com es relacionen aquestes tres competències amb els cinc àmbits en els quals s'apliquen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada