infant

infant
infant creatiu

dimecres, 11 de desembre del 2013

Decàleg del Bon Orador

Un cop tots hem llegit el llibre de "Com llegir bé en públic" hem decidit que ja que hem de fer un munt d'exposicions i que quan siguem mestres haurem d'estar constantment comunicant-nos amb els nostres alumnes, és molt adequat fer un decàleg del bon orador. L'hem fet entre tota la classe ha quedat força llarg. Tot i així considerem que és molt complet i útil.

1) Eleborar un guió: carcassa del discurs, conjunt d'idees principals, ordenades; (segons l'objectiu o finalitat de l'autor), diferenciar el guió (propi) i el suport material complementari. El guió concebut com a eina de suport (no com a falta de preparació)

2) Respondre a les 3 preguntes (elements bàsics): Per què? (correspon a l'objectiu = informar, etc.) Què? (correspon al registre) Qui? (correspon al destinatari, públic = per respondre utilitzar recusos com: anar abans, demanar opinions, portar preparats diferents inicis de l'exposició) Com? (correpon als mitjans de suport)

3) Llenguatge oral, clar, precís i concís. No es tracta de resumir sinó trobar la paraula indicada. S'aconsegueix ser clar: frases curtes i simples, utilitzar un ordre gramatical lògic (subj. + verb), substituir les frases negatives per altres de positives (per així tenir més facilitat d'expressió i entreteniment), frases passives per actives.

4) Naturalitat en tota l'esposició oral, no és innat sinó que es pot treballar mitjançant diferents tècniques. Finalitat = argumentar convençuts

5) Saber fer ús adequat dels mitjans audiovisuals, la paraula ha de seguir tenint un aspecte rellevant. Utilitzar-ho únicament com a suport. (sobretot en l'àmbit en el qual ens trobem)

6) Retroalimentació (feedback): t'alimentes de la reacció del públic envers el teu discurs, suggereix tenir un cert grau d'empatía i saber adaptar la informació.

7) Locució: la veu (volum o intensitat = equival al cos de la lletra); vocalització (dicció) i articulació (produir tots els sons de la llengua que has decidit parlar); velocitat (saber-la regular); actitud (com es mostra el comunicador davant del públic); entoncació; respiració diafragmàtica; i silenci.

8) El discurs té una estructura: introducció (digues de què parlaràs); desenvolupament (parla'n); i conclusió (digues de què has parlat.

9) Fer ús de les aposicions i les antítesis, a partir del contrari fer entendre una idea

10) un comunicador eficaç és reiteratiu, repetir les idees (no les mateixes paraules)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada