infant

infant
infant creatiu

dimarts, 10 de desembre del 2013

Taxonomia de Bloom

El 1948 es va fer una reunió informal de psicologia en la qual es va parlar de crear un marc teòric per facilitar la tasca d’avualuar als examinadors i que les avaluacions fòssin més igualitàries. A més, van pensar que aquest document podria estimular la investigació de diferents tipus d’examens i la seva relació amb l’educació i els nens i nenes.


A l’hora de plantejar l’aprenentatge, sobretot en els primers anys de vida, es tenen en compte diversos àmbits. Aquests es van tenir en compte al fer el marc teòric.
Àmbits:
  • cognitiu
  • afectiu
  • psicomotor


El 1956 es va crear la primera piràmide que seguia l’estil de la piràmide de Maslow, i per tant, a la part inferior hi ha allò bàsic. Aquesta piràmide es forma de subjuntius que marquen el que l'alumne ha de fer perquè hi hagi aprenentatge.

El 2000 es fa una revisió i es canvien els subjuntius per verbs entre altres canvis que veiem en la següent imatge:



El 2008 es torna a fer una revisió i adaptació en l’àmbit de l’educació per la incorporació de les TIC, per això es canvia el nom i l'anomenen "Taxonomia de Bloom per a l'era Digital"



Hi ha dues taules, una del 1956, una del 2000 i 2008, que explica cada un d’aquests punts a tenir en compte per assolir coneixement i els relaciona amb la descripció, el que fa l’estudiant, exemples de paraules indicadors i exemples de feines:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada