El 1948 es va fer una reunió informal de psicologia en la qual es va parlar de crear un marc teòric per facilitar la tasca d’avualuar als examinadors i que les avaluacions fòssin més igualitàries. A més, van pensar que aquest document podria estimular la investigació de diferents tipus d’examens i la seva relació amb l’educació i els nens i nenes.
A l’hora de plantejar l’aprenentatge, sobretot en els primers anys de vida, es tenen en compte diversos àmbits. Aquests es van tenir en compte al fer el marc teòric.
Àmbits:
- cognitiu
- afectiu
- psicomotor
El 1956 es va crear la primera piràmide que seguia l’estil de la piràmide de Maslow, i per tant, a la part inferior hi ha allò bàsic. Aquesta piràmide es forma de subjuntius que marquen el que l'alumne ha de fer perquè hi hagi aprenentatge.
El 2000 es fa una revisió i es canvien els subjuntius per verbs entre altres canvis que veiem en la següent imatge:
El 2008 es torna a fer una revisió i adaptació en l’àmbit de l’educació per la incorporació de les TIC, per això es canvia el nom i l'anomenen "Taxonomia de Bloom per a l'era Digital"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada